Palafolls

Ajuntament de Palafolls
Ajuntament de Palafolls
previsio
 
 
09/05/2025 | 16:30 h
previsio
 
 
09/05/2025 | 16:30 h

Visita institucional de la delegada del Govern a Barcelona

8 de maig de 2025


Pilar Díaz ha assegurat que el projecte del nou CAP de Palafolls es licitarà al llarg d'aquest any


Aquest matí, la delegada territorial del Govern de la Generalitat a Barcelona, Pilar Díaz, ha realitzat una visita institucional a Palafolls. Després de la rebuda institucional, l'alcalde Francesc Alemany i la primera tinenta d'alcaldia Susanna Pla l'han acompanyat a la Sala de Plens, on ha signat el llibre d'honor del municipi.

 

En la reunió de treball posterior s'ha parlat de temes com el Castell de Palafolls, l'esperada declaració d'El Palauet i la Biblioteca Enric Miralles com a Béns Culturals d'Interès Nacional (BCIN) i la futura promoció municipal d'Habitatges de Protecció Oficial (HPO).

 

També s'ha tractat el projecte de millora del Polígon industrial PAE Nord (Fase II) i les diverses necessitats de nusos de comunicació de contacte amb la carretera N-II, així com el nou CAP de Palafolls, l'Arxiu municipal i el projecte estratègic de relleu generacional del sector agrícola d'horta, vinculat a l'Espai Agrari de la Baixa Tordera.

 

Respecte a la construcció del nou CAP de Palafolls, Pilar Díaz ha assegurat: "Nosaltres en aquest moment el que tenim és la confirmació que es comença a licitar la redacció del projecte executiu. Per tant, una vegada es pugui licitar, adjudicar i redactar aquest projecte, ja podrem parlar de quan comencen les obres. A nosaltres ens han dit que serà al llarg d'aquest any".

 

Pel que fa als fons Next Generation, dels quals en depenen les actuacions al Castell, ha explicat que "ho seguirem de molt a prop, també amb l'esperança de complir terminis amb Europa. Que es pugui prorrogar l'execució d'aquestes importants obres, no només per Palafolls sinó pel país, perquè estem parlant d'un Bé Cultural d'Interès Nacional".

 

L'alcalde Francesc Alemany s'ha mostrat satisfet amb la visita: "Contents de la feina de formiga i de la receptivitat per part de la delegada, també perquè al final són projectes estructurals i estratègics per Palafolls. Estem parlant dels nusos de comunicació amb el públic industrial, importantíssims perquè parlem de seguretat i de capacitat d'activitat econòmica. I el CAP, passar a tenir un CAP propi millorarà molt el servei a la ciutadania".

 

Després de la reunió, els representants municipals han acompanyat la delegada del Govern a una visita per Palafolls, que ha inclòs El Palauet, la biblioteca i el Castell.

 

Notícia_portada (3).png



Número de visites
46
Ajuntament de Palafolls
Amb la col·laboració de
Diputació de Barcelona
Plaça Major, 11
08389 - Palafolls
Tel 93 762 00 43