Palafolls

Ajuntament de Palafolls
Ajuntament de Palafolls
previsio
 
 
24/11/2024 | 20:30 h
previsio
 
 
24/11/2024 | 20:30 h

L'Ajuntament de Palafolls assoleix el compliment del 76% dels ítems de transparència

27 d'octubre de 2022


La xifra s'ha incrementat en més de quaranta punts percentuals des de 2019


En la passada sessió plenària del mes d'octubre, la regidoria de Transparència va presentar l'informe elaborat per la Secció d'Assistència en Sistemes d'Informació Local de la Diputació de Barcelona, que mesura el compliment dels ítems de transparència de l'Ajuntament de Palafolls, basant-se en la normativa legal en matèria de Transparència i Govern Obert.

 

Com a resultat d'aquesta diagnosi, l'estudi determina que Palafolls ja ha assolit el compliment del 76% dels ítems de transparència. Aquesta xifra suposa un increment de més de quaranta punts percentuals respecte aquest mateix índex de l'any 2019.

 

Durant la presentació de l'informe en el Ple municipal, el regidor de l'àrea, Oriol Jordan, va explicar que aquests resultats s'han produït gràcies al fet que "des de fa uns mesos, el consistori està treballant de manera transversal i multidisciplinària en la coordinació d'un grup de treball, liderat des de Secretaria, que treballa de manera rigorosa, decidida i clara en la millora de tots els aspectes que apropen l'administració a la ciutadania". El regidor va agrair el compromís, la perseverança i la implicació de tots els tècnics municipals que hi estan treballant.

 

Imatge_web (12).jpg

 

La feina que actualment s'està coordinant es pot concretar en diversos aspectes clau de millora, com ara:

 

  • La revisió de tota la informació publicada al web municipal i al portal de la Seu electrònica. Ara mateix, la ciutadania pot consultar temes com la història del municipi, les dades generals, el cartipàs o els càrrecs electes, però també el catàleg de serveis, els plans territorials d'urbanisme, els estudis d'impacte ambiental, etc.
  • La creació de nous tràmits que es podran gestionar en línia. L'Ajuntament, com a institució, dedica molts esforços perquè cada vegada sigui més fàcil que la població pugui evitar desplaçar-se al consistori a fer una gestió.
  • La millora i l'estandardització dels formularis.
  • La introducció d'un model de comunicació i les millores en la gestió i execució d'aquesta des del consistori.
  • L'accés a l'e-Tauler des del web, l'eina que permet gestionar les evidències electròniques del procés de publicació de la informació, per tal de garantir els temps d'exposició i la integritat d'aquesta.

La tramitació en línia

 

Tal com explicava la revista municipal El Ganxet a la contraportada de la seva darrera edició, bona part de la feina que s'està elaborant a dia d'avui des del consistori s'ha centrat en l'agilització de la tramitació.

 

Gràcies al treball ingent en comissió del consistori, cada setmana s'afegeixen nous tràmits quotidians a la plataforma web de l'Ajuntament, que es poden realitzar en línia. Alguns d'aquests són l'accés a la informació pública, el registre d'animals de companyia o la sol·licitud de reserva del Molí d'en Puigvert. Aquestes millores complementen el servei i l'atenció que desplega la institució de manera presencial a través de l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania.



Número de visites
785
Ajuntament de Palafolls
Amb la col·laboració de
Diputació de Barcelona
Plaça Major, 11
08389 - Palafolls
Tel 93 762 00 43